недеља, 21. новембар 2010.
Пет секунди рекламе
уторак, 16. новембар 2010.
Љубав, Фејсбук и Црна Гора
Црној Гори тешко улази. Иновацијама, не само технолошким, веома тешко дозвољавамо да постану дио наше свакодневице. Ипак, занимљиво, једном кад Црној Гори уђе, улази јој до краја: просјек броја мобилних телефона на столу у кафићу и брзина којом млади куцају СМС поруке (квалификује се као дактилографска) свједоче о томе. Фејсбук је, као још једна иновација која се доказала не само као безопасна за специфични стил живота, већ и као нешто што га аугментује, још један од ријетких свјетских трендова који се примио на овом стјеновитом тлу. Ако те нема на Фејсбуку – не постојиш! Ако ти родбина није излистана у информацијама о профилу – јединац си и сироче. Ако реис Фејзбук нема податак о твојим религијским интересовањима (ако ниси “учлањен” у групу која прижељкује смрт неког религијског лидера) – безбожник си и комуњара.
Одраз социјалног умрежавања сваке информатички писмене индивидуе у земљи на љубавни живот омладине посебно је занимљив за посматрање. Одређене праксе постале су посебно изражене:
1. Фејзбучење и расингљавање.
Од “О'ли да пођемо?” до вјенчања љубавна веза пролази кроз неколико контролних тачака. До појаве Фејсбука било је тешко прецизно дефинисати тачку у којој је та веза постала озбиљна. Сад је то лако – ако су обоје офејзбучили везу, озбиљно је!
Упознавање
->
Излазак
->
расингљавање (брисање “сингл” из “рилејшншип статуса”)
->
Фејзбучење (обострано објављивање везе на Фејсбуку)
->
Углава
->
Вјеридба
->
Вјенчање
2. Механика и динамика раскида
Није више потребно ни обавијестити партнера о раскиду – онога тренутка кад је “ин рилејшншип” промијењено у “сингл”, готово је. Друга страна ставља до знања да је то видјела тако што раскида Фејсбук пријатељство. Оно што наступа након тога истински су нови елементи:
Крипи лајкери
Након објаве раскида, одређени број особа мушког пола ту информацију “лајкује” на профилу њежније половине у прекинутој вези. Ова врста изражавања тихе патње симптоматична је за двије врсте људи: оне који овако на неки кукавички начин покушавају да тој особи ставе до знања да им се свиђа и оне који у својој загорелости сматрају овај чин неким безболним “пријављивањем на листе” од којег ће, можда (у неком непознатом сценарију погоњеном сплетом невјероватних околности), нешто изјебати.
Бисери расути
Умјесто крипи лајкера, реакције на профил странама јаче половине раскинуте везе углавном коментаришу “прави другови”, иницирајући обострано испољавање шовинизма филованог латентном хомосексуалношћу како би се љубавна бол ублажила.
3. Неизбјежно помирење
После раскида, заљубљени схватају да су све несугласице патуљасте спрам величине огња који међу њима гори, и одлучују да љубави дају још једну прилику. Негативни коментари се бришу прије него што се вољена особа поново узима за пријатеља и веза се поново објављује.
Након иницијалне процедуре љубав се на Фејсбуку доказује жестоким и увредљивим нападима на све, па и добронамјерне критике које је неко упутио на слике и статусе партнера.
4. “Фајерстартер” и “Фејсбук Таф Бој”
Фајерстартер је мушкарац који за пријатеља додаје сваку женску особу која му се учини иоле згодном, тражи њене разголићене/нагужене/напућене (погледати “Пата Патак”) слике и оставља ласцивне коментаре.
Фејсбук Таф Бој је онај ко тражи такве коментаре на сликама своје (може и бивше) дјевојке и почиње да пријети физичким насиљем и криминалним групама.
5. Пата Патак
Тема дискусије: Наћи мјесто трудноћи у листи
Упознавање-> Излазак -> расингљавање (брисање “сингл” из “рилејшншип статуса”) -> Фејзбучење (обострано објављивање везе на Фејсбуку)-> Углава ->Вјеридба -> Вјенчање
среда, 13. октобар 2010.
Златни чекић
петак, 8. октобар 2010.
Карада
Немам ништа против педера који не мераче моју гузицу. Свако је власник свога тијела, и његово је основно право да у то тијело може да стави што му је курцу ћеф: дуван, алкохол, дрогу, курац, боцу, љекове... Није ми мило да видим два мушкарца како се држе за руку, али ми није мило ни да видим болесно дебеле људе, па исто не тражим да им се забрани да једу. Није ми, исто тако, драго ни да размишљам о дигнутим курчевима ђедова од по сто година, а вијагра не само да се продаје, већ и рекламира на сваком ћошку. Док год је задовољство обострано, срећно прчење!
Да ли би ми сметало да се педери вјенчавају? У мојој цркви- да. Црква упућује не само на границе дозвољеног понашања, већ и на смјернице ка вриједностима које њени поклоници сматрају пожељнима. У општини- како год им је воља. На крају крајева, није велика филозофија пред адвокатом саставити уговор који било којем пару јединки намеће исте обавезе и права (осим једног) као и брак. Тако да дође на исто.

Дакле, подржаваш геј параду?
Апсолутно не!
Постоји велика разлика између педера и људи који траже одржавање геј параде. Кад је Црна Гора у питању, организаторе геј параде можемо упоредити са, рецимо, Момом Вуксановићем. Момо Вуксановић је, да појаснимо, скупио неколико стотина људи да га прогласе лидером Срба у Црној Гори, како би узео паре из пореске касе и направио параду Срба. На страну то што је на изборима добио мање од један посто гласова (у никад бљутавијој конкуренцији за тзв. „српске гласове“), он тврди да је свака ријеч против његове организације уствари и ријеч против народа који самопрозвано представља.

Мора се направити разлика између човјека чија је особина то што је Њемац, и човјека чија је ГЛАВНА особина то што је Њемац, исто као што се мора направити разлика између човјека чија је особина то што је педер, и онога чија је главна или једина особина то што је педер.
Ако петорицу људи идентификујете по томе што је један кошаркаш, други инжењер, трећи аутомеханичар, четврти Црногорац, а пети педер, како се то ова посљедња двојица издвајају из групе? Тако што ни једно дијете на питање „шта ћеш бити кад порастеш“ неће одговорити са „Србин“ или „педер“. Људи који су ниже вриједности и који немају ни једну грану у којој ће се индивидуално доказати, покушавају да сопствену вриједност увећају идентификујући се са групом, и рачунајући на неку неотуђиву наслијеђену вриједност. Хиљаду пута ћете чути „ми Црногорци“, а ни једном „ми пилоти“ .
Али, и ти људи, колико год их било, имају нека своја права, зар не? И та права им омогућавају да одрже параду!
Том логиком, "држава" би требало да организује турнире у Каунтер-Страјку. Актери геј-параде имају толико мали удио у пореском систему да трошкове обезбјеђења параде, затварања улица и медијску пажњу на медијима који се финансирају или субвенционишу из пореза никад неће покрити у било каквој квазиравноправној расподјели новца (једина стварно равноправна расподјела новца било би одсуство пореза). То значи да ја и Ви плаћамо журку мушкараца који се идентификују по чињеници да се јебу у гузицу и жена које за своју главну вјештину наводе „маказице“.

Немам ништа против да ти људи изнајме приватно имање или приватни пут, приватно обезбјеђење, и у таквој комбинацији своју сексуалну припадност као главну карактерну особину славе сваки дан, али имам против тога да курчеве подмазују мојим знојем.
Организатори геј параде имају и једну класично балканску особину – њима уопште није важно да раде то што раде, колико то да раде оно што оним другима смета. Погледајте само слогане („Хрватска то може прогутати“) или иконографију којом се служе на овим окупљањима и покушајима окупљања и биће вам јасно да се ту не ради ни о каквом европском менталитету, већ о увођењу јебања у гузицу као обичаја у најгаднију и најзаосталију балканштину.
Следећи пут кад присуствујете сцени идентификације трећег лица ријечима „он(а) је геј“, слободно довикните „а ја (се) јебем у пичку“, тек да саговорнику затворите идентификациони и вредносни склоп.
недеља, 3. октобар 2010.
Три корака турбо-фолка
1. Освојите обожавање Цигана. Дајте им производ бесплатно, или учините да сви цигани завиде Алфа Циганину на томе што ваш производ има (а они нему).
2. Побрините се да обожавање цигана прерасте у обожавање дјеце, таксиста и уличара. Рекламирајте се кад родитељи не гледају и постарајте се да Алфа Цигани довољно дуго (кад је турбо-фолк у питању 15 дана је довољно дуго) користе ваш производ да таксисти и уличари "схвате" да је кул.
3. Нервирајте све који немају ваш производ. Особина да иритира оне који га немају, не користе или не подржавају кључна је у устоличавању једног производа или услуге као турбо-фолк феномена.
Итерирајмо неке старе и нове турбо-фолк феномене на овај начин:

Љуба Аличић:
1. Цигани вриште "циганин сам - ал наааааај лепшиииии"
2. Дјеца звижде Љубу на путу до школе. Таксисти га пуштају. Уличарима мобилни звони ове стихове.
3. Остали се придружују клану, или сваки пут кад чују Љубин величанствени трилер по мало умру.

"Максерице" (Nike Air Max)
1. У чергу улази Алфа Циганин (средњи слој просјачког картела који је 100 марака уштекао одричући се сапуна и пасте за зубе читаву зиму и љето) носећи дречаве "најке" са провидним ђоном. Остатак черге може само да му завиди. Срећници који су штедјели дјеци за храну дају тај новац и купују овај величанствени комад обуће.
2. Уличари одмах прате. Постаје немогуће дати гас у такси возилу без патике која на лицу мјеста демонстрира поставку, рјешење и провјеру задатка пуњења ђона ваздухом. Мушкарци без максерица у одјељењу бивају проглашени педерима и избјеглицама.
3. Ономе ко нема "максерице" (а не завиди онима који их имају) јежи се свака длака на тијелу сваки пут кад чује шкрипање и шљапкање пробушених ваздушних ђонова, мјесецима после прве кише у сезони турбо фолка.
Октобар је диван мјесец за нове турбо фолк традиције:

Клик-клак
1. Генијални продавац играчака на улици сјетио се да петорици циганчића бесплатно да клик-клак. У року од пет дана читава черга практикује вјештину сударања пластичних лоптица.
2. Уличари, дјеца у школи и таксисти на паузи почињу да се занимају овом играчком, охрабрени јасно израженом чињеницом да то што раде нервира све остале.
3. Кад чујете убрзавајуће кликање "клик-клака" или вам скочи притисак, или из џепа извадите и свој клик-клак и, као пси који једни за другим почињу да лају, придружите се журци.
четвртак, 16. септембар 2010.
понедељак, 6. септембар 2010.
Промјенљиве постају константе

Промјене су лоше. Докажимо:
Црна Гора је ово овдје и ово сад. Исјечак у простор-времену скамењен попут Хан Солоа у карбониту. Граница одређених бестјелесним кинеским зидом, и времена заустављеног на 00:00, попут сата на видео-рикордеру после рестрикције струје, бивствујемо у фиксираном стању од кога је свако одступање противно са њим самим.
Квод ерат демонстрандум. Јуче није Црна Гора. Сјутра није Црна Гора. Јуче и сјутра су против Црне Горе. Црна Гора је данас, сад и овдје! Ко хоће јуче и сјутра, нека иде у Србију!
У таквом лимбу промјенљиве постају константе: Црна Гора је власт - ко је против власти, он је против Црне Горе; Црна Гора је и опозиција - ко мисли да би неки други људи требало да буду опозиција, тај је против Црне Горе. Они који некад нису имали, а данас имају, против су Црне Горе, заједно са онима који немају, а жељели би да имају.
Кад живите Дан Мрмота, чак су и штрајкови константа. И стечајеви. И градилишта. Константно смо на европском путу, и константно смо, попут Зеноновог Ахила који трчи за корњачом, све ближе Европи.
У складу са чињеничним стањем, Црну Гору је неопходно ставити на папир. Не само устав и закон, матичне књиге, бирачке спискове и сличне ствари; читава Црна Гора мора се уклесати у камен. Временска капсула у коју ћемо се сви затворити тиме ће бити и званично затворена.
Ево неких предлога за ову Војаџерову златну плочу са које је избрисан поздрав на српском:
Име: Црна Гора / Монтенегро
Званични језик: Црногорски (у случају да неки Србин проговори овим језиком, промијенити му име)
Званична религија: Острог
Политичко уређење: Мило
(зашто Острог прије Мила? прим. УДБА)
Званично јело: раштан
(свако ко не воли раштан је против Црне Горе. Свака позната личност која је икад била и која ће икад бити у Црној Гори јела је раштан и одушевила се, чак и ако му се није примакла)
Предлог за име званичне валуте: Црногорска Драча
Стање у спорту: храбри пеćикани (званично име репрезентативаца у сваком спорту) остварују фантастичне успјехе, чак и кад испадају у првом колу. За поразе су криве судије, за побједе Влада Црне Горе. Успјеси фудбалске репрезентације и нису толико битни, колико је битно напоменути "знаш ти што би" (унијети име неке друге земље) "радила да им је Мирко Вучинић".
Стање у култури: културни радници обавезни су стварати политичко-националним (та два појма испреплетани су као вријеме и простор) приступом. Црногорски аутори пишу за Црногорце, српски за Србе. Није важан квалитет дјела (потврђују га конзументи, новцем), колико тапшање по рамену циљног политичког комитета (изводе га политичари, новцем). Изузетно је битно пљувати по народној музици. Како би се иста што лакше уништила, потребно је конзумирати је у што већим количинама, не би ли јој се пронашла слабост.
Стање у науци: један број црногорских научника остварио је запажене успјехе. У иностранству, гдје живе и раде.
Имате још предлога? Поставите коментар